با زندگی هنرمند مورد علاقت آشنایی پیدا کن!

ساخت وبلاگ

صاحبان وب سایت های مختلف همواره به دنبال متخصصانی هستند که صفحه کاری آن ها را در گوگل اول کند و انجام این کار آسان نیست و برای موفق شدن در این راه به مشاوره با تیمی تخصصی نیاز است.  اما همانطور که می دانید در هر صفحه از نتایج گوگل تنها ده لینک نمایش داده می شود و برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید مراحل اولیه سئو را طی کنید، به خصوص اگر کلمه کلیدی انتخابی شما غیر از پربازدیدترین کلمات و تک کلمه باشند.

برای قرار دادن لینک در صفحه اول گوگل باید سایت شما طبق موتورهای جستجو بهینه شده باشد. در چند سال اخیر گوگل چندین الگوریتم معرفی کرده است که رعایت هر الگوریتم به شما کمک می کند تا به راحتی و به سرعت رتبه سایت خود را افزایش دهید و پس از مدتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. البته باز هم تاکید می کنیم که این موضوع بستگی به نوع کلمه کلیدی انتخابی شما دارد.

در این مقاله آموزش سئو، قصد داریم ده تکنیک را شرح دهیم که به شما کمک می کند لینک وب سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید. البته اگر تخصصی در سئو ندارید و میخواهید از یک تیم متخصص برای سئو سایت خود کمک بگیرید ما بخش خدمات سئو محتوامون را به شما توصیه میکنیم.

ده تکنیک برای دریافت لینک در صفحه اول گوگل

نام دامنه وب سایت

نام دامنه باید کوتاه باشد. البته همیشه این امکان وجود ندارد مثلا www.boardgamegeek.com نام دامنه طولانی دارد اما از نظر مفهومی می تواند در برندسازی کمک زیادی کند.

اما مهمتر از کوتاه بودن نام دامنه، سازگاری مفهومی آن با محتوای سایت است، یعنی استفاده از کلمات کلیدی اصلی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا علاوه بر درک موضوع، بتوانند صفحه را راحت تر به خاطر بسپارند. صفحه. امروزه موتورهای جستجو علاوه بر بررسی محتوای سایت شما هنگام جستجوی کاربر، دامنه را نیز بررسی می کنند. استفاده از کلمات کلیدی معادل انگلیسی آن به بهینه سازی سایت شما کمک می کند، زیرا اولین جایی که گوگل بررسی می کند نام دامنه است تا در صورت اسپم بودن آن را نشان ندهد.

مثلا در سایت محتوامون ما نام یکی از صفحات لینکدین است. در این صفحه توضیحاتی در مورد شبکه اجتماعی لینکدین ارائه کرده ایم. همانطور که مشاهده می کنید علاوه بر کلمه فارسی استفاده شده در عناوین داخلی، در نام دامنه که البته توصیه می شود بسیار کوتاه باشد، از کلمات کلیدی معادل آن نیز استفاده کرده ایم. این موضوع به بسیاری از مالکان کمک می کند تا سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهند.

متا تگ عنوان

یکی از مهم ترین متاتگ ها در سئو که تاثیر مهمی در قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل دارد، متاتگ عنوان است. یکی از اولین مکان هایی که گوگل بررسی می کند، عنوان صفحه است. عنوان صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد و از کلیدواژه های اصلی نیز در آن استفاده شود. بهتر است کلمات کلیدی را با کاراکترهای خاصی مانند – یا | جدا کنید فاصله از اگر این متاتگ را خالی بگذارید، گوگل یک عبارت خاص را بر اساس محتوای شما حدس زده و جایگزین می کند. همچنین سعی کنید از 60 کاراکتر بیشتر نکنید زیرا گوگل 512 پیکسل برای این فضا در نظر گرفته است و بیشتر از آن باعث می شود که نقطه چین نشان داده شود. البته تا 65 بر اساس آخرین آپدیت ها قابل استفاده است.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات در صفحه سایت شما نمایش داده نمی شود، اما یکی از عوامل مهم در قرارگیری آن در صفحه اول گوگل است. این متاتگ فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و باید بیان کنید که محتوای اصلی این سایت در مورد چیست.

طول کاراکتر این متا تگ باید بین 70 تا 150 کاراکتر باشد و بیشتر از آن باعث می شود به صورت نقطه چین نمایش داده شود و می تواند در رتبه شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تاثیر منفی بگذارد. همچنین بهتر است از کلیدواژه اصلی دو بار در آن استفاده شود.

برچسب عنوان H1

این عنوان مقاله شما است و شما مانند عنوان این مقاله در بالای محتوای سایت قرار می گیرید. باید با متاتگ عنوان شما متفاوت باشد و نباید به سبک سئو نوشته شود، البته کلمه کلیدی باید در آن نوشته شود اما کاربر پسند باشد.

یک نکته بسیار مهم این است که در هر صفحه فقط یک بار باید از تگ H1 استفاده کنید و برای عنوان های فرعی به ترتیب از h2 و h3 استفاده می شود. تگ H1 به گوگل و کاربران سایت می گوید که محتوای سایت شما در مورد چیست و اگر متا تگ عنوان را خالی بگذارید، گوگل به طور خودکار آن را در نتایج جستجو نشان می دهد. در واقع یکی از تگ های اولیه و مهم در محتوای سایت که می تواند تاثیر بسزایی در نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل داشته باشد، تگ H1 است.

کلمات کلیدی داخل متن

مهمترین مسئله برای افزایش رتبه سایت و قرار دادن آن در صفحه اول گوگل، استفاده صحیح از کلمات کلیدی در متن است. نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت بسیار مهم است. استفاده بیش از حد توسط گوگل جریمه خواهد شد و استفاده کم تاثیری در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل نخواهد داشت.

محتوا باید حداقل 500 کاراکتر باشد تا گوگل آن را به عنوان یک مقاله در نظر بگیرد، اما به طور کلی توصیه می شود که اگر می خواهید نتیجه بهتری از گوگل بگیرید، تعداد کاراکترهای محتوا بین 1200 تا 1600 باشد. تراکم کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد و هر چه غلظت استفاده از آنها در پاراگراف های اولیه بیشتر باشد، بهتر است.

 

برچسب ALT برای عکس ها

تگ alt مشابه متا تگ عنوان و توضیحات است. این برچسب به گوگل کمک می کند تا عکس ها را جستجو کند. زمانی که کاربری عکسی را در قسمت تصویر گوگل جستجو می کند، این احتمال وجود دارد که عکس شما در قسمت های اولیه نمایش داده شود.

مهم ترین نکته این است که مطمئن شوید محتوای این تگ ها و عکس ها با موضوع اصلی سایت شما مرتبط است و همچنین از کلیدواژه های اصلی مرتبط با این مقاله استفاده کنید. زمانی که عکسی آپلود نمی شود، این متن به جای آن نشان داده می شود و به این ترتیب به رتبه سایت در صفحه اول گوگل کمک می کند. نکته بسیار مهم این است که تگ های alt هر عکس باید با یکدیگر متفاوت باشند.

لینک های داخلی

لینک های داخلی در واقع لینک هایی هستند که صفحات داخلی سایت را به یکدیگر متصل می کنند. به نوعی یک نوع بک لینک اما بک لینک داخلی محسوب می شوند. نکته ای که در آنها باید در نظر بگیرید این است که انکر تکست لینک های داخلی باید کلیدواژه صفحه مورد نظر و همچنین ارتباط محتوایی بین صفحات باشد. مهمترین مزیت لینک های داخلی این است که باعث سهولت در جهت یابی کاربران در سایت می شود که می تواند تاثیر مهمی در قرارگیری سایت شما در صفحه اول گوگل داشته باشد.

لینک های خارجی

لینک هایی وجود دارد که شما به سایت های دیگر می دهید یا از سایت های دیگر دریافت می کنید. تاثیر این لینک ها در صفحه اول گوگل بسیار مهمتر از لینک های داخلی است، به خصوص اگر از شبکه های اجتماعی باشند. هرچه محتوای سایت شما مناسب تر باشد، شانس دریافت لینک های خارجی به سایت شما بیشتر می شود.

سرعت سایت

سرعت سایت عامل مهمی است که نقش تعیین کننده ای در قرار دادن سایت شما در صفحه اول گوگل دارد. حتی اگر همه موارد به خوبی رعایت شود، اما سرعت بارگذاری سایت بالا باشد، در رتبه شما نتیجه منفی خواهد داشت. سرعت لود بالا نه تنها بر سئوی سایت شما تاثیر منفی می گذارد، بلکه باعث خروج کاربران نیز می شود. حتی یک ثانیه تاخیر در بارگذاری نتایج منفی خواهد داشت.

نقشه سایت

در نظر داشته باشید که قبل از هر چیز باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و این کار را نمی توان به خوبی انجام داد مگر اینکه نقشه سایتی داشته باشید تا آنها را با نقشه کلی مسیر ناوبری آشنا کنید.

بنابراین نقشه سایت باید واضح، خوانا و به روز باشد و هر تغییری که در سایت قرار می دهید سریعا به روز شده و در فایل نقشه سایت قرار گیرد. داشتن نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر در سایت شما حرکت کنند و در نتیجه در صفحه اول گوگل قرار بگیرند.

موبایل اول

از آنجایی که اکثر جستجوها توسط کاربران در یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود، گوگل از بهار 2020 برای همه وب سایت ها به نمایه سازی Mobile First تغییر مکان داد.

این اساساً به این معنی است که روش اولیه خزیدن آنها برای ارزیابی وب سایت شما استفاده از یک ربات خزنده موبایل است. این بدان معناست که برای کسب رتبه خوب در گوگل، وب سایت شما باید برای مشاهده در دستگاه های تلفن همراه مناسب باشد.

اساساً، این شامل استفاده از طراحی وب ریسپانسیو است، به این معنی که وب سایت شما با دستگاه های مختلف سازگار است و به آنها پاسخ می دهد.

 

با زندگی هنرمند مورد علاقت آشنایی پیدا کن!...
ما را در سایت با زندگی هنرمند مورد علاقت آشنایی پیدا کن! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : zendegihonarmandan zendegihonarmandan بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 11:58